KA Bilisim Teknolojileri
Arama Yap
Destek Hattı
Hizmetler Ürünler Kariyer KA Shop Projeler
Kampanya ; Google AdWords Google AdWords internet reklamı vererek firma “Google Müşteri Merkezi” yetkimiz kapsamında aracılık hizmeti sunuyoruz....
Kampanya ; Okul Web Sayfası. Okullara yönelik yapmış olduğumuz “Her Okula Web Sitesi” Kampanyası kapsamında okulunuzun web sitesi ile ilgili tüm tasarım ve uygulama işlerine talip olduğumuzu belirtmek isteriz....
Kampanya ; Kurumsal Web Sayfası Başarılı kurumsal web sitelerinin tasarlanması, takibi, düzenlenmesi artık profesyonel ekiplerden oluşan özel firmalar tarafından yürütülmektedir....
Hizmetler
Data Center Hizmetleri
Domain (Alan Adı Tescili)
Web Hosting
Plesk Reseller Hosting / VPS
Sunucu Barındırma / Kiralama
E-Ticaret Çözümleri
B2B Çözümleri
B2C Çözümleri
Parca Kontör Programı
SSL Sertifikaları
Güvenli Ödeme Sayfaları
Telekom Hizmetleri
Alo Pratik - A Tipi UMTH (Uzak Mesafe Telefon Hizmeti)
SesMS - Toplu SMS
Diğer Hizmetler
Marka - Patent
Web Tasarım ve Programlama
Google Reklam Danışmanlığı
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Özel Projeler ve Uygulamalar
E-Dönüşüm ve Danışmanlık
Plesk Ürünleri
Kurumsal Network Ürünleri
 

Valid XHTML 1.0 Transitional

Valid CSS!

 

Yeni İş Fikri Nasıl Bulunur?

Eklenme: 29.09.2007

Yeni İş Fikri Nasıl Bulunur?

‘X ürün bu ara çok satıyor, rakip firma yapmış, yapalım işte biz de’ demekle olmuyor. Sistemli bir şekilde; araştırarak, tartışarak, analiz ederek, beyin fırtınaları yaparak, en ince ayrıntıları hesaplayarak ilerlemelisiniz. Bu yazıda, bir iş fikri oluşturmanın adım adım tüm süreçlerini göreceksiniz.

Yalnızca ürün ve hizmetin kalitesi ile pazarda kalıcı yer edinme dönemi geçmişte kaldı. Artık sadık müşteri veya kalıcı pazar oluşturmanın hiçbir garantisi yok. Devir, fırsatlara göre yeni ürün geliştirme esnekliğine sahip olan, farklı ürünlerle tüketiciyi şaşırtan, onlarla duygusal bağ kuran, aynı zamanda fiyat avantajı sunan, değişken ve dinamik işletmelerin devri... O halde var olabilmek, büyümek hatta ayakta kalabilmek için sürekli yenilenmeli, değişmeli, rakiplerinize fark atmalısınız.  Anahtar kelimemiz: Yeni iş geliştirme.

İş geliştirmenin ilk adımı ‘iç çevre analizi’. Bir araya gelmeli, beyin fırtınası yapmalı, rakiplerinize kıyasla güçlü ve zayıf yönlerinizi analiz etmelisiniz. Ortaya çıkan zaaflar şu an yürüttüğünüz faaliyetlerin iyileştirilmesi için de önemli bir fırsat olabilir. İkinci adımımız, ‘dış çevre analizi’. Hedeflediğiniz pazardaki nüfusun yaş dağılımı, aynı pazarda faaliyet gösteren firmaların ürünleri, vb. faktörler yeni iş alanınızda hayati rol oynayabilir. 

Sıra geldi pazar koşullarına. Dış çevre analizindeki bulgularınızla, pazardaki fırsat ve tehlikeleri ölçebilirsiniz. Örneğin hedef pazardaki yıllık ortalama gelir seviyesini göz önünde tutarak müşterileri gruplandırabilirsiniz. Pazardaki nüfusun çoğunluğu dar gelirli ise üretilen ürünlerin ucuz ve fonksiyonel olması avantaj sağlar. Ve tedarikçiler... Tedarikçilerin mal, hizmet, yönetim ve kalite düzeyi işletmenizin faaliyetlerini ve rekabet gücünü doğrudan etkiler. Mevcut ve potansiyel tedarikçi listeleri hazırlanmalı, olması gereken kalite ve fiyat düzeyi ile mevcut durum karşılaştırılmalı. Bir diğer unsur rakipleri iyi tanımak. Onlar hakkında mümkün olduğunca fazla bilgi toplamalısınız. Müşteriler, bayiler, personelinizin görüşleri, tedarikçiler, toptancılar, acenteler, sermaye piyasası analistleri, bankacılar, hissedarlar, danışmanlar, üniversitedeki uzmanlar da bilgi kaynaklarınız olabilir. Bu tür bir bilgi toplama sürecinde rakipleriniz hakkındaki gazete haberleri bile faydalı olabilir.

Bu arada tüm bu bilgileri sistematik olarak toplamanız ve hep birlikte analiz etmeniz gerek. Herkesin görebileceği büyüklükte bir tablo çizin, bunu dörde bölün, her bölüme ayrı yazmak  üzere şu başlıkları atın: Güçlü yönler, zayıf yönler, fırsatlar ve tehditler (Buna ‘swot analizi’ deniyor).

Sonraki halkamız stratejik sentez. Çıkardığımız sonuçları dikkate alarak, şu sorulara yanıt arayın: Fırsatlardan yararlanmak için hangi güçler kullanılabilir? Hangi yeni beceriler geliştirilebilir? Yaklaşan tehditlerden hangi güçler yardımıyla kaçılabilir? Fırsatlardan yararlanarak hangi zaaflar yok edilebilir? Tehlikelerle zaafların karşılaşmaması için ne yapılabilir? Bu soruların yanıtları ile strateji sentez tablosu ortaya çıkar: Zaaf, güç, fırsat ve tehlike.

Buraya kadar herşey tamam. Peki iş fikirlerini nasıl bulacağız? En önemli kaynağımız stratejik sentez tablosu. Bunu dış bilgilerle besleyeceğiz. Örneğin Avrupa’daki daralmayı tehdit olarak öngören bir firma, alternatif pazarları hızlı ve detaylı bir şekilde analiz ederek Ortadoğu pazarına girip rekabet üstünlüğü elde edebilir. Diğer kaynak müşteri ihtiyaçları. Özellikle mevcut ya da potansiyel müşterinin henüz dile getirilmeyen ihtiyaçları işletmelere yeni faaliyet alanları açabilir. Gazeteler, dergiler, kitaplar vb., yeni iş fikirleri içeren değerli hazinelerdir. Benzer şekilde satış katalogları, özellikle yabancı kataloglar iş fikirleri ile dolu olabilir. Sektör dergilerindeki yeni ürünler, malzemeler, metotlar, şirketlere ilişkin haberler, distribütörlük, bayilik ve franchise fırsatları ile ilgili bilgiler ve diğer piyasa bilgileri iş fırsatlarına ışık tutabilir. Yabancı ülkelerin dış ticaret bültenleri, o ülkede üretilen ürünler, lisanslı üretim, franchising bayilik ve distribütörlük ile ilgili bağlantıların kurulmasına yardımcı olabilir. Ulusal gazetelerin ekonomi ekleri de yeni girişimler yeni ürünler ve yeni fırsatlarla ilgili yararlı bilgiler içerebilir.

Kaynak: KOBİ Kolay Bilgi Klavuzu (İstanbul Sanayi Odası Kalite ve Teknoloji İhtisas Kurulu)

 
Diğer Makaleler Yukarı
Haber İkon “Uçak Bileti” = Superbilet.com (30.05.2012)
Haber İkon Uçak Bileti (17.05.2012)
Haber İkon sorucak.com; Uçuş alternatifleri üretir… (10.04.2012)
Haber İkon Yurtiçi uçak biletinde yeni bir site; yurticiucakbiletim.com (09.04.2012)
Haber İkon Uçak Bileti almak için aklınız karışmasın, (09.04.2012)
Haber İkon Ucuz Uçak Bileti Satış Sitesi; Superbilet.com (09.04.2012)
Haber İkon Turizm ve İnternet Teknolojisi (11.07.2010)
Haber İkon Güncel bir web sitesi müşteri getirir... (16.02.2010)
Haber İkon Borusan Telekom'da 0850 alan kodlu "Göçebe Numara" Dönemi Başladı... (22.12.2009)
Haber İkon Aile Şirketlerinde Kurumsallaşmanın şartı ERP (14.12.2009)
Haber İkon ERP seçerken nelere dikkat edilmeli? (14.12.2009)
Haber İkon ERP Nedir? (14.12.2009)
Haber İkon Türkiye, WiMax’e hazırlanıyor... (02.09.2009)
Haber İkon IPV4’dan IPV6 e Geçiş (02.09.2009)
Haber İkon 4G Neler Getirecek? (02.09.2009)
Haber İkon 4G Nedir? (02.09.2009)
Haber İkon Wimax GSM'e Rakip mi? (02.09.2009)
Haber İkon 6 Sigma Nedir? (31.08.2009)
Haber İkon 3G Nedir? (02.08.2009)
Haber İkon Google AdWords ucretsiz reklam kupon kodu kullanımı (01.08.2009)
Haber İkon Düşük Kalite Puanı ve İlk Sayfa Teklifi Tahmini (01.08.2009)
Haber İkon Internet'te Marka Oluşturmak - 2: Markanıza İsim Vermek (26.07.2009)
Haber İkon Internet'te Marka Oluşturmak - 1: Seçiminizi Yapın (25.07.2009)
Haber İkon Gelecek İçin Bilişim Projesiyle 3 Yılda 100 Bin KOBİ Dönüştürülecek (13.07.2009)
Haber İkon Online pazarlama krize meydan okuyor (13.07.2009)
Haber İkon B2B Şirket Karlarını Artırıyor (13.07.2009)
Haber İkon Sanal POS Başvurusu Değerlendirme Kriterleri (14.03.2008)
Haber İkon Dijital İmza Nedir? (07.03.2008)
Haber İkon Wimax = İnovasyon (11.01.2008)
Haber İkon Nedir Bu İnovasyon? (11.01.2008)
Haber İkon Neden SEO’ya gerek duyulur? (30.11.2007)
Haber İkon Türk iş adamları için web siteleri (04.11.2007)
Haber İkon Alan Adlarında Uyuşmazlık Çözüm Mekanızmaları; Örnekler ve Türkiye (04.11.2007)
Haber İkon Alan Adları Ve Marka Hukuku Üzerine Bir Fransız Mahkemesi Kararı. (04.11.2007)
Haber İkon Yaratıcı Düşünme Becerisini Nasıl Kazanırsınız? (04.11.2007)
Haber İkon Marka olmanın taşlı yolları. (28.10.2007)
Haber İkon Elektronik satınalma, bir firma için geçilmesi zorunlu bir platformdur. Çünkü, (28.10.2007)
Haber İkon KOBİ´ lere e-ticaretin getireceği avantajlar. (28.10.2007)
Haber İkon Malzeme Temininde Ne Kadar Para Kaybediyorum. (28.10.2007)
Haber İkon E-tedarik: Satınalma Sürecinde Otomasyon (28.10.2007)
Haber İkon E-ticaret Hakkında Bilmeniz Gerekenler. (28.10.2007)
Haber İkon Kalite Yönetimleri (15.10.2007)
Haber İkon BilimAdamları, Internet 2 Hız Rekorunu Kırdı (08.10.2007)
Haber İkon 2054'ün en büyük 3 Şirketi Hangileri Olacak? (08.10.2007)
Haber İkon E-ticarette yolun başındayız... (06.10.2007)
Haber İkon 3G neler getirecek? (06.10.2007)
Haber İkon Web2.0 ile Pozitif Deneyimler (03.10.2007)
Haber İkon e-Öğrenme veya LMS Nedir? (03.10.2007)
Haber İkon Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) (03.10.2007)
Haber İkon 6 Sigma (03.10.2007)
Haber İkon Dünyayı değiştiren 15 site. (30.09.2007)
Haber İkon E-Ticarette Başarının Sırrı (29.09.2007)
Haber İkon İnternet Üzerinden Ürün Satarken Uygulanacak 10 Altın Kural (29.09.2007)
Haber İkon Girişimcinin İş Kurma Sürecine Girerken İş Fikri İle İlgili Hangi Sorulara Yanıt Aramalıdır? (29.09.2007)
Haber İkon Beyin Fırtınası Nasıl Yapılır? (29.09.2007)
Haber İkon İnsanlar almayı sever, kendilerine bir şey satılmasını değil... (29.09.2007)
Haber İkon Daha iyisini yapmak için dışardan bakmak gerekir... (29.09.2007)
Haber İkon Alışveriş Sitelerine 3aylık İş Planı Önerisi (29.09.2007)
Haber İkon AJAX’i Anlamak (29.09.2007)
Haber İkon Google Servisleri (28.09.2007)
Haber İkon SEO (Search Engine Optimization) Nedir ? (28.09.2007)
Haber İkon Arama motorlarına başvuru ve kayıt (28.09.2007)
Haber İkon 'SEO Terimler Sözlüğü' (28.09.2007)
Haber İkon Arama Motorlarında Üst Sıralara Çıkmak İçin 25 Bedava Tavsiye (28.09.2007)
Haber İkon Google Pagerank'i Olumlu Etkileyen Faktörler (28.09.2007)
Haber İkon E-ticaret hakkında fikir sahibi olmak için bazı kavramlar... (28.09.2007)
Haber İkon B2C ve B2B: Tanım ve farklılıklar (28.09.2007)
Haber İkon E-Ticaret Başarı Hikayeleri (26.09.2007)
Haber İkon İş Fikri Bulabilmek İçin Yapmanız Gerekenler (26.09.2007)
Haber İkon Şirket Yaratmanın 12 Sıradışı Yolu (26.09.2007)
Haber İkon Yeni Girişimciler İçin Başlangıç Sermayesi Adresleri (26.09.2007)
Haber İkon Şirket Türleri (28.09.2007)
   
  Tüm Makaleler
   
 
 
 KA Bilişim Teknolojileri'ne ulaşabileceğiniz diğer internet siteleri; www.kabilisim.com | www.ka.net.tr KA İNTERNET BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ LTD. ŞTİ.
Uçak Bileti | Ucuz Uçak Bileti | Otobüs Bileti | Uçak Bileti | Metro Turizm | Bilet Sorgulama | Uçak Bileti