KA Bilisim Teknolojileri
Arama Yap
Destek Hattı
Hizmetler Ürünler Kariyer KA Shop Projeler
Kampanya ; Google AdWords Google AdWords internet reklamı vererek firma “Google Müşteri Merkezi” yetkimiz kapsamında aracılık hizmeti sunuyoruz....
Kampanya ; Okul Web Sayfası. Okullara yönelik yapmış olduğumuz “Her Okula Web Sitesi” Kampanyası kapsamında okulunuzun web sitesi ile ilgili tüm tasarım ve uygulama işlerine talip olduğumuzu belirtmek isteriz....
Kampanya ; Kurumsal Web Sayfası Başarılı kurumsal web sitelerinin tasarlanması, takibi, düzenlenmesi artık profesyonel ekiplerden oluşan özel firmalar tarafından yürütülmektedir....
Hizmetler
Data Center Hizmetleri
Domain (Alan Adı Tescili)
Web Hosting
Plesk Reseller Hosting / VPS
Sunucu Barındırma / Kiralama
E-Ticaret Çözümleri
B2B Çözümleri
B2C Çözümleri
Parca Kontör Programı
SSL Sertifikaları
Güvenli Ödeme Sayfaları
Telekom Hizmetleri
Alo Pratik - A Tipi UMTH (Uzak Mesafe Telefon Hizmeti)
SesMS - Toplu SMS
Diğer Hizmetler
Marka - Patent
Web Tasarım ve Programlama
Google Reklam Danışmanlığı
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Özel Projeler ve Uygulamalar
E-Dönüşüm ve Danışmanlık
Plesk Ürünleri
Kurumsal Network Ürünleri
 
Google+

Valid XHTML 1.0 Transitional

Valid CSS!

 

Yaratıcı Düşünme Becerisini Nasıl Kazanırsınız?

Eklenme: 04.11.2007

Yaratıcı Düşünme Becerisini Nasıl Kazanırsınız?


Küreselleşen dünya ekonomiyi de küreselleştirdi. Dolayısıyla hepimizin az ya da çok parçası olduğu iş dünyasında her geçen gün şartlar zorlaşıyor. Bizi öne çıkaracak nokta ise “yaratıcılık”.



Yaratıcılık doğuştan gelen bir yetenek değildir; birkaç basit adımla sonradan geliştirilmesi mümkündür. Öncelikle kişinin kendisinde problem çözücü, değişiklik ve farklılık yaratıcı bir yeteneğin olduğuna inanması gerekir.



Yaratıcılığı geliştirebilmek için yüksek standartlar ve büyük umutlara sahip olmak gerekir. Çoğu zaman bizi hayrete düşüren ve hayranlık uyandıran icatlar yaratıcı düşünmenin ürünleridir.



Mitolojiye göre; hem mimar, hem de heykeltraş olan Diadolos’un yeğeni Talos, ölü bir yılanın dişlerinden esinlenerek testereyi keşfetmişti. Güneş'in görüntüsünün bir perdeye düşen izdüşümü, M.S. IX. yüzyılda Arap gökbilimcileri tarafından (daha önce de Çinliler tarafından) incelenmişti. XVI. yüzyılda Canaletto gibi İtalyan ressamlar, düzgün çizim yapabilmelerine yardımcı olan mercek ve camera obscura (karanlık kutu) gibi araçlar kullanıyorlardı. Alman anatomi profesörü Johann Heinrich Schulze ise, 1725'te cam şişe içindeki gümüş nitrat çözeltisinin güneş ışığı altında kaldığında siyah renge dönüştüğünü fark etti. 1827'de, metal bir levhanın ışığa duyarlı bir maddeyle kaplanmasıyla, ilk kez bir nesnenin kalıcı görsel kaydı gerçekleştirildi ve optik ile kimyanın birleşimi sonucu ilk fotoğraf makinesi bulundu.



Yaratıcı olmak ya da olmamak
Yaratıcı düşünme becerisini kazanmanın en etkili yolu çevrenizde yaratıcı diye nitelendirdiğiniz, düşünceleriyle sizde hayranlık uyandıran veya size “benim niye aklıma gelmedi” dedirtebilen kişileri gözlemlemek ve onların yöntemlerini keşfetmektir. Yaratıcı kişileri gözlemlediğimizde belki de daha önce hiç farkına varmadığımız bir şeyi farkedeceğiz; hepsinde bulunan kişilik özelliklerini... Bu kişiler genellikle meraklı, problemleri araştıran, karşısına çıkan tehditleri fırsata dönüştüren, iyimser, yargılayıcı, hayalperest, kolay kolay pes etmeyen ve çalışkan kişiler olarak göze çarpıyorlar.



Bu kişilik özelliklerini içinde barındıran ortak davranışlar ise şu şekilde sıralanabilir:
- Başkalarından farklı düşünmek: Yaratıcılığı gelişmiş insanların en önemli davranış özelliği kendilerine duydukları güvendir.



- Yargıyı geciktirmek: Fikirleri yargılamadan değerlendirmek. İnsanlar genellikle düşünceleri değerlendirmeden yargılarlar, bir sistematiğin içine yerleştirme ve sınıflandırma eğilimi taşırlar ve çoğu zaman bunu farkında olmadan yaparlar.



- Esnek düşünmek: Kurallar, sınırlar ve prensipler olmadan düşünürler. Kesin siyahları ve beyazları yoktur. Grileri hayatın her alanında çok kullanırlar ve esneklerdir.



- Spontanlık: Hızlı düşünerek bir anda pek çok fikrin mantık süzgecinden geçmeden ortaya çıkmasını sağlarlar.



- Sentez yapmak: Birtakım kavram, düşünce ve sembolleri hayal gücünü kullanarak birbirleriyle ilişkilendirip yeni, yaratıcı ve farklı sonuçlar elde edebilmektir. Ne kadar çok sentez yapılırsa o kadar çok yaratıcı fikir ortaya çıkar.



Yaratıcı düşünme süreciyle ilgili yaklaşımlardan biri de bu süreci dört bölüme ayran Wolls'a aittir. Buna göre; hazırlık döneminde henüz bilgiler toplanmakta ve problem tanımlanmaya çalışılmaktadır. Kuluçka döneminde kişi problemi ortaya çıkarmak için bilinçli bir şekilde düşünmeye başlar. Aydınlanma döneminde bilimsel keşif, icat, ürün veya hizmet oluşmaya başlar. Ve son olarak, gerçekleşme döneminde ise ilk üç dönemde elde edilenler test edilerek geçerli ve gerçekçi olup olmadığına bakılır.



Elbette ki hata yapmadan doğruyu bulmak mümkün değildir. Hayallerle birlikte sınırsız bir merak duygusu, riskler, mantıklı-mantıksız, belki de saçma sapan ama önceden var olmayan düşüncelerin üretilmesi, ortaya yeni veya farklı bir şey koyma isteği, diğer insanların göremediklerini görmek ve odaklanmak...



En önemli icatlardan biri olan ampül de bu şekilde bulunmamış mıydı? Başarıya %1 yaratıcılık, % 99 ter ile ulaşılır diyen Edison da araştırmaları uğruna bir parmağını kaybetmiş, derme çatma da olsa laboratuvarını havaya uçurmuş, ama bitip tükenmek bilmeyen denemeler sonucu insanlığa bu hediyeyi sunmuştu. 1001. denemesinde amacına ulaşan mucit, kendisine yöneltilen başarısızlık suçlamalarına ''Başarısız olmadım; sadece icadıma varmayan 1000 ayrı yolu keşfettim'' cevabını vererek burada da yaratıcılığını konuşturmuştu.



Biz neler yapabiliriz
Günümüz iş dünyasında da yaratıcılıkla farklılığımızı ortaya koyabiliriz. Kişisel veya kurumsal hedefler belirleme ve disiplinli bir çalışmayla bu düşüncelerin sonuca dönüştürülmesi, bu alanda yaratıcılığın temellerini oluşturuyorlar. Bunları yaparken kişilerin, önlerine çıkan engelleri, kalıplaşmış düşünceleri, diğer insanların önyargılarını göz ardı etmeleri gerekiyor. Çünkü gelişen ve küreselleşen dünyada artık bir yerlere gelebilmek için farklı olmak, farklı olmak için de yaratıcılık kaçınılmaz bir gerçek.



Yeni bir yılda herkesi hayrete düşüren yaratıcı düşüncelere sahip olmanızı diliyoruz...



Makale: tedarik.com

 
Diğer Makaleler Yukarı
Haber İkon “Uçak Bileti” = Superbilet.com (30.05.2012)
Haber İkon Uçak Bileti (17.05.2012)
Haber İkon sorucak.com; Uçuş alternatifleri üretir… (10.04.2012)
Haber İkon Yurtiçi uçak biletinde yeni bir site; yurticiucakbiletim.com (09.04.2012)
Haber İkon Uçak Bileti almak için aklınız karışmasın, (09.04.2012)
Haber İkon Ucuz Uçak Bileti Satış Sitesi; Superbilet.com (09.04.2012)
Haber İkon Turizm ve İnternet Teknolojisi (11.07.2010)
Haber İkon Güncel bir web sitesi müşteri getirir... (16.02.2010)
Haber İkon Borusan Telekom'da 0850 alan kodlu "Göçebe Numara" Dönemi Başladı... (22.12.2009)
Haber İkon Aile Şirketlerinde Kurumsallaşmanın şartı ERP (14.12.2009)
Haber İkon ERP seçerken nelere dikkat edilmeli? (14.12.2009)
Haber İkon ERP Nedir? (14.12.2009)
Haber İkon Türkiye, WiMax’e hazırlanıyor... (02.09.2009)
Haber İkon IPV4’dan IPV6 e Geçiş (02.09.2009)
Haber İkon 4G Neler Getirecek? (02.09.2009)
Haber İkon 4G Nedir? (02.09.2009)
Haber İkon Wimax GSM'e Rakip mi? (02.09.2009)
Haber İkon 6 Sigma Nedir? (31.08.2009)
Haber İkon 3G Nedir? (02.08.2009)
Haber İkon Google AdWords ucretsiz reklam kupon kodu kullanımı (01.08.2009)
Haber İkon Düşük Kalite Puanı ve İlk Sayfa Teklifi Tahmini (01.08.2009)
Haber İkon Internet'te Marka Oluşturmak - 2: Markanıza İsim Vermek (26.07.2009)
Haber İkon Internet'te Marka Oluşturmak - 1: Seçiminizi Yapın (25.07.2009)
Haber İkon Gelecek İçin Bilişim Projesiyle 3 Yılda 100 Bin KOBİ Dönüştürülecek (13.07.2009)
Haber İkon Online pazarlama krize meydan okuyor (13.07.2009)
Haber İkon B2B Şirket Karlarını Artırıyor (13.07.2009)
Haber İkon Sanal POS Başvurusu Değerlendirme Kriterleri (14.03.2008)
Haber İkon Dijital İmza Nedir? (07.03.2008)
Haber İkon Wimax = İnovasyon (11.01.2008)
Haber İkon Nedir Bu İnovasyon? (11.01.2008)
Haber İkon Neden SEO’ya gerek duyulur? (30.11.2007)
Haber İkon Türk iş adamları için web siteleri (04.11.2007)
Haber İkon Alan Adlarında Uyuşmazlık Çözüm Mekanızmaları; Örnekler ve Türkiye (04.11.2007)
Haber İkon Alan Adları Ve Marka Hukuku Üzerine Bir Fransız Mahkemesi Kararı. (04.11.2007)
Haber İkon Marka olmanın taşlı yolları. (28.10.2007)
Haber İkon Elektronik satınalma, bir firma için geçilmesi zorunlu bir platformdur. Çünkü, (28.10.2007)
Haber İkon KOBİ´ lere e-ticaretin getireceği avantajlar. (28.10.2007)
Haber İkon Malzeme Temininde Ne Kadar Para Kaybediyorum. (28.10.2007)
Haber İkon E-tedarik: Satınalma Sürecinde Otomasyon (28.10.2007)
Haber İkon E-ticaret Hakkında Bilmeniz Gerekenler. (28.10.2007)
Haber İkon Kalite Yönetimleri (15.10.2007)
Haber İkon BilimAdamları, Internet 2 Hız Rekorunu Kırdı (08.10.2007)
Haber İkon 2054'ün en büyük 3 Şirketi Hangileri Olacak? (08.10.2007)
Haber İkon E-ticarette yolun başındayız... (06.10.2007)
Haber İkon 3G neler getirecek? (06.10.2007)
Haber İkon Web2.0 ile Pozitif Deneyimler (03.10.2007)
Haber İkon e-Öğrenme veya LMS Nedir? (03.10.2007)
Haber İkon Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) (03.10.2007)
Haber İkon 6 Sigma (03.10.2007)
Haber İkon Dünyayı değiştiren 15 site. (30.09.2007)
Haber İkon E-Ticarette Başarının Sırrı (29.09.2007)
Haber İkon İnternet Üzerinden Ürün Satarken Uygulanacak 10 Altın Kural (29.09.2007)
Haber İkon Girişimcinin İş Kurma Sürecine Girerken İş Fikri İle İlgili Hangi Sorulara Yanıt Aramalıdır? (29.09.2007)
Haber İkon Yeni İş Fikri Nasıl Bulunur? (29.09.2007)
Haber İkon Beyin Fırtınası Nasıl Yapılır? (29.09.2007)
Haber İkon İnsanlar almayı sever, kendilerine bir şey satılmasını değil... (29.09.2007)
Haber İkon Daha iyisini yapmak için dışardan bakmak gerekir... (29.09.2007)
Haber İkon Alışveriş Sitelerine 3aylık İş Planı Önerisi (29.09.2007)
Haber İkon AJAX’i Anlamak (29.09.2007)
Haber İkon Google Servisleri (28.09.2007)
Haber İkon SEO (Search Engine Optimization) Nedir ? (28.09.2007)
Haber İkon Arama motorlarına başvuru ve kayıt (28.09.2007)
Haber İkon 'SEO Terimler Sözlüğü' (28.09.2007)
Haber İkon Arama Motorlarında Üst Sıralara Çıkmak İçin 25 Bedava Tavsiye (28.09.2007)
Haber İkon Google Pagerank'i Olumlu Etkileyen Faktörler (28.09.2007)
Haber İkon E-ticaret hakkında fikir sahibi olmak için bazı kavramlar... (28.09.2007)
Haber İkon B2C ve B2B: Tanım ve farklılıklar (28.09.2007)
Haber İkon E-Ticaret Başarı Hikayeleri (26.09.2007)
Haber İkon İş Fikri Bulabilmek İçin Yapmanız Gerekenler (26.09.2007)
Haber İkon Şirket Yaratmanın 12 Sıradışı Yolu (26.09.2007)
Haber İkon Yeni Girişimciler İçin Başlangıç Sermayesi Adresleri (26.09.2007)
Haber İkon Şirket Türleri (28.09.2007)
   
  Tüm Makaleler
   
 
 
 KA Bilişim Teknolojileri'ne ulaşabileceğiniz diğer internet siteleri; www.kabilisim.com | www.ka.net.tr KA İNTERNET BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ LTD. ŞTİ.
Uçak Bileti | Ucuz Uçak Bileti | Otobüs Bileti | Uçak Bileti | Metro Turizm | Bilet Sorgulama | Uçak Bileti